Artikel ***** (1 stem)

Gezonde wintergroenten: de keuze is reuze!

Kies voor seizoensgroenten. Ze zijn goedkoper én hebben meer smaak.

Lust je wel groenten, maar staan ze te weinig op je menu? Maak van meer groenten eten dan je gezonde voornemen! Richt je elke dag op zo’n 300 gram ofwel een goed half bord. Heb je het druk, druk, druk? Met lekkere snackgroenten en een grote pot verse soep kom je al een heel eind.

Simpele en lekkere kost!

Groenten maak je bijzonder snel klaar. Ze zijn arm aan calorieën en een ware bron van vezels, vitaminen en mineralen. Lekker gemakkelijk op drukke weekdagen! Omdat er zoveel verschillende soorten zijn, kan je met groenten ook gemakkelijk afwisselen. Als je twijfelt, kies dan zeker voor seizoensgroenten. Die zijn goedkoper én hebben meer smaak! 

Schorseneren met worteltjes, aardappelpuree en filetlapjes

*****
30 min

Schorseneer is een typische wintergroente en nu dus op z’n best! Misschien wat minder populair, maar geloof ons, zeker niet minder lekker! Combineer met knapperige worteltjes en een sappig filetlapje!

Knolselderfrietjes, kippendijtjes, spitskool en een tomatendip

*****
20 min

Gezond genieten kan perfect met deze variant van kip met friet! Extra groenten eten is zelfs geen uitdaging meer. Iemand nog een beetje?

Cèpes met salierisotto en tuinboontjes

*****
30 min

Op zoek naar die extra touch? Met wat salie geef je dit grillgerechtje die extra yummy punch! 

Pittige bietjes en appelsoep met yoghurt en volkorencroutons

*****
15 min

Extra genieten van groenten doe je met deze alles-in-één soep! Lekker, licht, voedzaam én gezond! Weg met dat schuldgevoel, schep nog maar eens op!

 

Nog meer gezond genieten? Laat je dan inspireren door onze wintergroentekalender. Ontdek in welke maanden groenten het lekkerst smaken en geniet nog meer. Niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor het milieu! 

 

Geef je reactieAndere Solo-leden over dit artikel (0)