Artikel ***** (1 stem)

Paasmenu

Aangezien Pasen een lentefeest is, kom je in de recepten vaak voorjaarsgroenten als asperges, wortelen en witlof tegen. Probeer bij het samenstellen van een paasmenu altijd voor evenwichtige gerechten te kiezen. Op die manier krijgt je gezin toch die noodzakelijke groenten binnen. Het draait echter niet alleen om evenwichtig eten. Voor echte fijnproevers staat Pasen gelijk aan smaakvolle en heerlijke gerechten. Probeer je maaltijden met een beetje verbeelding wat minder zwaar te maken, maar wijk daarbij niet te veel van het traditionele paasmenu af.

Een feestelijk en evenwichtig menu

Voor de christenen duidt Pasen het einde van de vasten aan. De Joodse gemeenschap noemt dit feest dan weer Pesach. Zij herdenken op Pasen de dag waarop God in Egypte de eerstgeborenen van de Joden heeft gespaard. Hoe het ook zij, deze dag werd traditioneel met grote feestmalen gevierd. Men at lamsvlees, jonge kalkoen, truffels, macaroni uit een timbaal en chocolade. We zijn echter steeds gezonder gaan eten en letten nu veel meer dan vroeger op onze lijn. Het oorspronkelijke paasmenu is dan ook aangepast. Er bestaan nu oneindig veel lichtere menu’s en recepten. Zo kan je als voorgerecht zalm of eieren serveren. Die bevatten weinig calorieën. Denk er bij het lamsgerecht aan dat de bout of het ribstuk heel wat minder vet is dan de schouder. Serveer daar nog wat groentjes bij en je hebt een heerlijk licht hoofdgerecht. Chocolademousse als dessert kan nog steeds. Voor een evenwichtiger recept kies je wel best voor pure chocolade.

Geef je reactieAndere Solo-leden over dit artikel (0)